dinsdag 6 december 2011

Nieuw bed

De acroniem LAT, 'Living Apart Together' is bij meneer LAT en mij een prima uitvinding. We houden van elkaar en de relatie is van goede kwaliteit, vinden wij beiden.
Dus dat zit goed.
Deze week waren meneer LAT en ik meer 'together' dan 'apart' aan het 'liven' omdat we veel afspraken hadden van maandag tot en met vrijdag dus besloten we de formule -we zien elkaar in het weekend- te veranderen in -we zien elkaar deze week én het weekend- en zo geschiedde. 
En dat is toch anders. 
Meneer LAT is een prima slaper en soms snurker, wat woest in het slaapgedrag en zeker betreft de draai, van de rug naar de zij. Dat gaat gepaard met een ferme kracht. Het went, zo aardverschuiving naast je maar deze keer ging het een en ander mis. In de nacht zag ik in de schemer van de maan meneer LAT duwen tegen mijn matras aan zijn kant. Het matras lag sinds korte tijd op de boxspring, dat had ik afgekeken uit de IKEA catalogus, een constructie van een gestapeld geheel van de boxspring en het matras als bed.
Maar er ging nu wat mis. Het matras leek als een aardkorst laag van de boxspring af te schuiven bij iedere draai die er werd gemaakt door meneer LAT. 
Zeg maar gerust een lijfbeving en zo werd het bijna een feit dat meneer op de grond belandde.
Dat was niet de bedoeling.
De LAT relatie van goede kwaliteit was toe aan een bed met een lattenbodem, om zo maar even onze gesprekken samen te vatten. 
IKEA verwelkomde ons door de draaideur en meneer LAT versnelde zijn pas richting lattenbodem's en bedden. 
Ik volgde.
Voor het eerst in mijn leven zocht ik een bed uit, zo'n ombouw of karkas, hoe je het noemen wilt. De lattenbodem's waren snel uitgezocht en voor ik het besefte stond ik met de VISA card bij de kassa mijn eerste echte bed af te rekenen. O, ja, meneer LAT wilde er ook nog een leuk nachtkastje bij, ook een ding wat ik nog nooit heb gehad, dus ik wilde dat geval ook niet.
Ik heb zo mijn kleine bijzettertje waar het een sport is om mijn wekkertje, lampje en glas water bij elkaar te zetten zonder dat er iets af valt. Ach, zo heeft ieder zijn voorkeur.
Kastje erbij, bedkarkas  en twee keer een lattenbodem, BILLY ook nog, altijd handig al wist ik nog niet waar ik die kast zou neerzetten. En nog een tafeltje.
De IKEA bezorgdienst zou het 's avonds al brengen.
We reden terug met zoon en zo werd het een weekend van IKEA-knutselen.
Er ontstond een echt bed met aan één kant een echt nachtkastje.
De boxspringen werden verwijderd uit mijn pand.
Het was gezellig met meneer LAT, de week en het weekend. Onze LAT is ook nog IKEA proof stelden we vast toen we in het echte bed met lattenbodem en matrassen lagen.
Meneer LAT sliep als een roosje. 
Mevrouw LAT was gelukkig met haar echte bed.
Het leek wel een sprookje.
En zo kwam alles weer goed.
En ze LATTEN nog lang en gelukkig.







1 opmerking:

  1. heerlijk man, ik kan echt een M line aanraden ;) heel tevreden mee

    BeantwoordenVerwijderen