donderdag 13 oktober 2011

Pluk de dag.

Ik vind het fijn om aardig te zijn, voor een ander en mijzelf. Ik geniet als een ander geniet en ben blij als ik iemand blij kan maken. 
Een prachtige interactie waar ik van houd. 
Laatst gaf ik een feest omdat ik mijn geboortedag vierde. Ik genoot van de mensen die er waren en mijn gasten genoten ook. 
Dat doet mij goed, erg goed zelfs.  
Toch is het niet zo eenvoudig, zoals ik jaren dacht, om mensen blij te maken om mij heen. Sommige mensen kunnen niet blij meer worden en zijn ook niet meer gelukkig te maken, vrees ik. 
En dat is jammer. 
Soms valt een opmerking verkeerd of iets wordt verkeerd begrepen of verkeerd gelezen, meestal in een e-mail. 
Ik kan, ondanks mijn leeftijd  (een jaar verder dan vorige week), niet goed omgaan met mensen die onaardig doen of zijn. Gelukkig ben ik er in mijn leven ook niet veel tegengekomen.
Daar bof ik maar mee.
Sinds kort ken ik een paar onaardige personen.
Ze hebben ook moeite om aardig voor hun zelf te zijn maar daar kan ik niets aan doen.
Ik houd niet van onaardige types die plotsklaps een onverwachte nare reactie naar je toe smijten terwijl je zelf het zo goed bedoelde.
Dat overkwam mij laatst.
Tjee, denk ik dan.
Ik heb het er maar moeilijk mee.
Nu heb ik beloofd om aardig te blijven tegen mijzelf en denk nu, voor die onaardige, ach, laat maar, of erger, zak in de stront of zoiets. In ieder geval probeer ik kalm te blijven en laat die types in hun sop gaar koken.
Makkelijk gezegd maar het valt niet mee.
Een nieuw levensjaar dient zich aan en ik wil van dat jaar genieten want voor je het weet is er geen volgend jaar.
Dat weet je maar nooit.
Pluk de dag of carpe diem. 
Mooie mensen om mij heen, daar geniet ik van.
En af en toe een niet mooie.
En dan, laat maar, denken.
Tja.
Ik zou liever niet zeggen, ' je bent nooit te oud om te leren' . 
Maar toch.




2 opmerkingen: