dinsdag 20 september 2011

Stoffer en blik

Het fenomeen stoffer en blik met de lange steel is toegetreden tot mijn huishouden.
Met weerzin is het geval over mijn drempel binnengekomen.
Verschrikkelijk, dat het zo ver moet komen, denk ik. Het is zo'n model met een blik aan een lange steel en een stoffer, ook met een lange steel.
Een heel ander model dan die gewone, waar je gewoon voor door je linker -en, of rechterknietje moet. 
Het is wel handig, zo'n lang model maar toch.
Het schijnt een Spaans stoffer en blik te heten, volgens meneer Blokker. Vreemd vind ik dat, want Spanjaarden zijn niet zo lang van stuk en ik begrijp niet waarom dit model ooit daar tot stand is gekomen. 
Misschien heeft meneer Blokker deze uitvinding wel bedacht op zijn vakantie aan de Costa del Sol, weet je veel. 
Wie bedenkt anders zoiets?
Ik vraag mij dit ontzettend af als ik die kruimeltjes in het blik met de lange steel rol. 
Wat was er nou mis met het Hollandse model, vraag ik mij voortdurend af.
Knie-technisch, als je het zo even mag noemen, kan het een win- situatie zijn. 
Tsja. 
En dan verban ik dat gewone Hollandse modelletje maar naar mijn balkon, hoewel ik dat ietwat gĂȘnant vind.
Je moet een beslissing soms nemen tegen je wil, en dit is er een. 
Soms doe je dat.
Steel discriminatie is het tenslotte.
Maar goed, Spaans veeg ik nu de vloer, rommeltjes op dat blik maar dan.
Het moment der vuilnisbak, poubelle in het Frans.
Het is toch een internationaal gebeuren dat gedoe met de Spaanse stoffer en blik en de Franse poubelle in de hoek van mijn Hollandse keuken. 
Je zou er ineens vrolijk van worden!
Maar dan.
Je ene voet staat op de pedaal van de poubelle en de klep opent zich gretig voor die kruimels. 
Het Spaanse blik met die lange steel kantel ik om, en elke keer gebeurt er hetzelfde. 
Alles dondert ernaast. Niets in die poubelle
Niets.
Ik heb er genoeg van. Ik keer terug naar mijn Hollands glorie stoffer en blik en kniel bijna eerbiedig voor mijn kruimels. 
Hupsakee! Alles erin!
Zo. 
Spanje- Nederland.
0-1
Merci! 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten